Ο ελληνικός «Πυρφόρος», το μονοθέσιο ηλεκτροκίνητο «φοιτητικό» αυτοκίνητο, στο πέρασμά του «σπέρνει φωτιές» και κατακτά διακρίσεις στις μεγάλες «κατηγορίες» διαγωνισμών στο εξωτερικό. Το πρωτοποριακό όχημα, που είναι φιλικό στο περιβάλλον, εντυπωσιάζει τόσο για την τεχνολογική του επάρκεια, όσο και την οικονομία καυσίμου, αφού το κόστος για ένα ταξίδι από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη υπολογίζεται στα … 10 σεντς και από την Αθήνα στη Γαλλία στα 60 μόλις σεντς!
Πρόκειται για το σύγχρονο τεχνολογικό επίτευγμα της ερευνητικής ομάδας «Προμηθέας» εθελοντών φοιτητών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης που παράλληλα κινείται με ηλιακή ενέργεια με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ότι, κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου-κινητήρας, εξαρτήματα-από τους ίδιους τους φοιτητές.
Ο κινητήρας φτιάχτηκε με πρώτη ύλη χαλκό, σίδηρο και αλουμίνιο, το δομικό στοιχείο, το λεγόμενο «σασί» αποτελείται από αλουμίνιο το δε κέλυφος φτιάχτηκε από υαλόνημα, κ.α.
Ο «Πυρφόρος» και η ομάδα των κατασκευαστών φοιτητών που είναι πρωταγωνιστές στην τεχνική και στις επιδόσεις στην Ελλάδα, συναγωνίστηκαν και ήρθαν στις πρώτες θέσεις με άλλα Πανεπιστημιακά ιδρύματα άλλων χωρών στον πρόσφατο κορυφαίο - διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου που έγινε στο Ρότερνταμ υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πήραν μέρος 197 ομάδες από 26 χώρες.
Στον διεθνή διαγωνισμό ο «Πυρφόρος» αγωνίστηκε με εξαιρετική επιτυχία «έτρεξε» 487 χιλιόμετρα με μια μόλις κιλοβατώρα (kwn) καταρρίπτοντας το δικό του προηγούμενο ρεκόρ ενώ αναδείχτηκε η μοναδική Ελληνική ομάδα στην πρώτη δεκάδα της μεγάλης κατηγορίας, όπου διαγωνίστηκαν 60 ομάδες.
Ο «Πυρφόρος» και η ομάδα των φοιτητών έχουν παράλληλα στο ενεργητικό τους βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό ανάμεσα σε 180 Ευρωπαϊκές συμμετοχές «Best Team Spirit off-track award» για το ομαδικό πνεύμα, την εργατικότητα και την αντιμετώπιση δυσκολιών κατά τη διάρκεια των αγώνων, τη βοήθεια προς τις άλλες ομάδες και τον τρόπο ανάδειξης του Ελληνικού πολιτισμού.
Επικεφαλής της ομάδας είναι ο υποψήφιος διδάκτωρ Χρήστος Κρασόπουλος με επιβλέποντα τον καθηγητή Αντώνη Κλαδά, την δε ομάδα απαρτίζουν οι προπτυχιακοί φοιτητές: Χρήστος Αγαθοκλέους, Νικόλαος Αδαμόπουλος, Κωνσταντίνος Αναγνωστόπουλος, Ιωάννα Αρμούτη, Κωνσταντίνος Γάλλος, Σταύρος Δάβαρης, Φωτεινή Καραμούντζου, Ηλίας Καραφυλλάκης, Ηλίας Κατσαμπίρης-Γράψας, Νικόλαος Κούρος, Ζωή Κωνσταντακοπούλου, Ουρανία Μαντά, Σεβαστιανός Πολίτης, Ασπασία Σκαλίδη, Αναστάσιος Τσουμάνης και Αικατερίνη Φορούλη.
«Συναγωνιστήκαμε στο Ρότενταμ με κορυφαίες ομάδες επιστημονικών ιδρυμάτων μεγάλων χωρών με πολλαπλάσιο μπάτζετ και τα καταφέραμε. Είμαστε όλοι ευχαριστημένοι, προχωρούμε με όρεξη και περισσότερες εμπειρίες…», δήλωσε στο «Έθνος» ο επικεφαλής της ομάδας «Προμηθέας» Χρήστος Κρασόπουλος.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στο θετικό κλίμα ενότητας και δημιουργίας που υπάρχει στην ομάδα και επισήμανε την ιδιαιτερότητα της τεχνογνωσίας των φοιτητών που είναι εξ' ολοκλήρου οι κατασκευαστές του οχήματος. «Αξιοποιήσαμε την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος της Σχολής, και δημιουργήσαμε ουσιαστικά μία δική μας ξεχωριστή κατηγορία στο διαγωνισμό.
Η φετινή προσπάθεια ενσωμάτωσε τις τεχνολογίες αυτές καθώς και την αποκτηθείσα εμπειρία των προηγούμενων ετών σε ένα βελτιωμένο πρωτότυπο μονοθέσιο όχημα τροφοδοτούμενο από φωτοβολταϊκό πλαίσιο και μπαταρίες υψηλής απόδοσης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κρασόπουλος. Θα ήταν ευχή – πρόσθεσε – αν δεν υπήρχαν στην Ελλάδα τα εμπόδια να γινόταν παραγωγή και να κυκλοφορούσαν στην αγορά εξελιγμένα οχήματα όπως το δικό μας που είναι φιλικά στο περιβάλλον και με πολύ οικονομικό καύσιμο.
Στον διεθνή διαγωνισμό για την οικονομία καυσίμου «Shell Eco-Marathon 2015» στο Ρότενταμ μαζί με τον «Πυρφόρο» στην ίδια μεγάλη κατηγορία «prototype.BatteryElectric» πήρε μέρος το ηλεκτροκίνητο όχημα «Τριήρης» της ομάδας «Ποσειδώνας» Πειραιά, από τα τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών αυτοματισμού, τα τμήματα σχολής Διοίκησης – Οικονομίας και κατέκτησε την 22η θέση διανύοντας 293 km / kwn.
Επίσης, στο Ρότερνταμ σε άλλη κατηγορία «Urban Concept (Hydrogen)» με 8 συμμετοχές, ξεχώρισε η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Πολυτεχνείου Κρήτης με το εξελιγμένο όχημα πόλης «Eco Racer» με καύσιμο υδρογόνο, όπου κατέκτησε την τέταρτη θέση διανύοντας 58 km / kwn.